De ce aș vrea și n-aș vrea să am smartphone

Sunt un băiat de condiție oarecum modestă. Deși am o grămadă din lucrurile pe care banii nu le pot cumpăra, cum ar fi simțul umorului sau părinți în viață, din nefericire nu le am pe alea pe care banii le pot cumpăra, bată-le Dumnezo. Așa încât n-am nici iPod (mp3 player tubular, ca un ruj, cu baterii AAA, din 2001 ), nici bilete la Electric Castle (Winamp), nici smartphone (dumbphone). Dar în legătură cu ultimul am stat să mă gândesc dacă oare chiar mi-ar trebui o asemenea invenție inovatoare, interactivă și interconectantivizantă a modernității noastre contemporane. Și-am ajuns la concluzia că depinde.

Motive pentru care aș vrea să am smartphone

  • ”Salut, poți să intri, te rog, pe net pentru mine ca să verifici orarul extrem de imprevizibil al autobuzului ăluia care vine extrem de rar și trebuie să mă ducă la evenimentul ăla extrem de important? Alo?”
  • Ei bine, am ajuns în această zonă necunoscută a orașului. Se pare că acum nu voi afla niciodată cum să ajung unde voiam să ajung sau cum să mă întorc acasă. E timpul să îmi încep o nouă viață lângă un zid și să încep să mă hrănesc cu mușchi natural.
  • Desigur, fată drăguță pe care tocmai am întâlnit-o și cu care am schimbat datele de contact. Normal că nu-mi trebuie numărul tău, ar fi prea personal. Ne avem pe Facebook. În caz de ceva, vorbim acolo, nu? Atâta numa’ că dacă de mâine nu mă decid cumva să umblu prin oraș cu laptopu-n brațe, n-o să-ți primesc mesajele bete de la 2 noaptea, când ești în centru și-ți amintești subit de mine.
  • Având în vedere că de două ore vorbesc cu această chelneriță simpatică care, din cauza clientelei, a petrecut în total vreo 15 minute de vorbă cu mine și are tot câte un minut liber la alte 10, ce să fac în aceste 10 minute? Să intru în appstore, să joc Flappy Bird, sau să-mi verific mesajele pe Facebook? Știu. Voi juca ”Super Jewel Quest”, aflat în submeniul numit ”Joc”, cu tastele 2, 4, 6 și 8.
  • WOW CE TARE CHESTIE SE ÎNTÂMPLĂ SUPER-SPONTAN ÎN FAȚA MEA, NU-MI VINE SĂ CRED, HAI SĂ-I FAC O POZ…
  • … SAU S-O FILM…
  • …ȘI-APOI S-O PUN PE INTERN…
  • Cum ai zis că se cheamă melodia / arată poza / se vede clipul ăla? A, mi-o trimiți tu pe net? E excelent, o să o ascult / văd / vizionez peste 6 zile în acest caz, când mă returnez acasă.
  • Nu mai ai SMS-uri da’ e ok, să intru pe FB chat? Îhâm.
  • Această melodie pe care-mi vine foarte tare s-o pun acuma, în troleu fiind, nu se află în playerul meu. Așa că n-o voi asculta. Desigur, alți oameni ar căuta-o pe youtube, dar mie nu-mi stă în fire.
  • Știți ce ar fi tare? Dacă aș putea să citesc și să scriu ce citesc și scriu pe net la laptop în timpul zilei, dar, fiți atenți, stând comod în pat, înainte de culcare. Păcat că nu există așa ceva. Nu?
  • Și mai sunt alte lucruri pe care le ratez, neavând smartphone, dar deocamdată nu le știu, neavând smartphone.

Motive pentru care n-aș vrea să am smartphone pentru că mi-e bine cu dumbphone

  • Nu mai țin minte când am încărcat ultima oară telefonul, dar e ceva de genul o dată pe săptămână. Sau pe lună? Nu mai știu.
  • Cred că un smartphone m-ar face și pe mine un obsedat din ăla împuțit de tehnologie. Din ăla care se trezește noaptea că i-a vibrat telefonul, deși era o invitație la un eveniment pe Facebook, sau care îți răspunde cu un ”mhm” enervant când îi vorbești, concomitent frecând nonstop ecranul ăla nenorocit, de zici că face exerciții de fitness la mușchii de la degete.
  • Telefonul meu mă face să par foarte vintage și hipster, categorie care-i exact la polul opus al unui sărăntoc.

Deci, cum ziceam, depinde.

Leave a Reply

